12 November 2009

Glenorchy

Glenorchy ni dalam 40km dari Queenstown. Sekarang dah ter'famous' balik gara2 LOR. Middle Earth la katakan. Tak dinafikan, the journey ke situ tersangatlah menjamu mata sampai tak tahu nak tengok mana. Saya yang biasanya ambik gambar 'asal ada, asal boleh' telah terlintas menyesal sesaat dua 'kenapa laaa aku takde kamera DSLR yang beribu riban harganya'! Anyway, syukur diberi sepasang mata yang terang untuk melihat halwa didepan mata dan dibelakang (kot side mirror ;-)


intai apa?

The hut says it all. Bandar kecik. Bandar lama. Population 200 orang je.

Kan dah kata.. 360 degrees punya view.

Lepas tengok side mirror, angkat mata..

Masa berenti kat satu viewpoint place tepi Lake Wakatipu tu, banyak la pulak kereta2 antik lalu. Dorang konvoi apa tak tahu tapi on a gorgeous day like that, kalau saya ada sebijik, saya pun bawak kereta lawa saya jalan2. Ada dalam 20 bijik altogether. Dalam kereta semua ada secouple. Err..couple yang antik jugak. Nice eh?

Ni satu lagi. Lain2 tak larat nak letak gambar.


We drove down that road to Glenorchy.









No comments:

Post a Comment

Duh!